Recenze CD – Proč eskymáci skáčou (Vjetef)

Vjetef – Proč eskymáci skáčou

Když mi přišlo tohle CD a já se podíval na obal, už jsem věděl, že tahle hudba nebude úplně můj šálek čaje, dokonce jsem tuhle kapelu ani neznal. Vyhledal jsem si tedy informace o kapele a zjistil, že je to teprve jejich druhá deska a to fungují už od roku 1988.

Čekal jsem od této kapely spíš pohodový akustický jižanský rock, který mě moc nebere, ale už při první písničce jsem si začal dupat nohou a kývat hlavou do rytmu. Postupně jsem projížděl tuto nahrávku a musím říct, že už hned první písničku jsem si pustil hned dvakrát za sebou. Výborný hlas zpěváka, výborné zpěvné refrény – zvláště v třetí písni nazvané „Mexiko 96“, kterou jsem si pustil také dvakrát za sebou a už po druhém poslechu jsem si ji mohl broukat. Jako čtvrtá píseň se na albu objevuje super rocková balada „Cesta z ráje“, která měla fakt suprová kytarová sóla, ostatně jako všechny písně na albu. Pátou píseň „Mizernej Den“ dala kapela na Bandzone.cz jako jedinou z alba, což je škoda. Já osobně si myslím, že to nejlepší song není, ale i tak je dobrý. Když skončila tato píseň, tak najednou v 6. písničce hrála úplně „jiná“ kapela. Úplně jiný klavírový styl, který svědčil o tom, že tato kapela hraje směsi různých žánrů a nemá všechny písničky stejné. Nebudu tady rozebírat postupně všechny písně, protože si myslím, že každá píseň na albu je skvělá a originální a vůbec nedovedu pochopit, že Vjetef v ČR není víc známa, protože je to fakt skvělá kapela, kterou bych si dovedl představit na společném podiu s kapelami, jako jsou LUCIE nebo Wanastovi Vjecy. Tohle CD se nahrávalo celé v roce 2007, kromě 12. Písně „Zásněná“, která byla natočena v témže roce, v jakém byla deska vydána (tedy v roce 2008). Nahrávalo se ve studiu CH-Records a myslím, že studio odvedlo dobrou práci. Zvuk a mastering obstarávali Pavel Dočkal a Pavel Kolařík. Grafické úpravy CD se ujala Ilona Staňková.

Hodnocení: 7/10

Interpret: Vjetef
Album: Proč eskymáci skáčou